Friday, October 7, 2011

Snezne grudvice

Kao sto rekoh u nekom od prethodnih postova, potpuno sam poludela za keskicima. Ovi su jedni od najboljih koje sam umesila i probala. Jednostavni, prhki keksici snezno bele boje koji se tope u ustima. Toplo preporucujem :)


Potrebno:
230 gr maslaca
1,5 solja secera u prahu
2 jaja
1,5 solja brasna
1 prasak za pecivo
3-4 solje gustina

*solja je 240 ml (1 cup)

Priprema:
Ukljuciti rernu da se zagreje na 160 stepeni.
Izmiksati maslac i secer, dodati jaja. Miksati da se jaja povezu sa smesom pa dodati brasno izmesano sa praskom za pecivo. Miksati dok se svi sastojci lepo ne sjedine a zatim sipati dve solje gustina i izmiksati u glatku smesu. Postepeno dodati trecu solju gustina i umesiti testo (ja sam odavde nastavila mesiti rukama). Ukoliko se testo lepi dodati jos malo gustina (meni je 3 solje bilo sasvim dovoljno). Smesa mora biti glatka i mekana, ali se ne sme lepiti za ruke.
Oblikovati malene loptice i slagati na pleh oblozen papirom za pecenje. Peci oko 15 minuta u zagrejanoj rerni.

Keksici moraju ostati bele boje pa povedite racuna o vremenu jer nisu sve rerne iste.


U originalnom receptu pise da se keksici mogu pripremati bez miksera, znaci zicom umutite maslac i secer i onda redom dodajete ostale sastojke, meni je bilo jednostavnije sa mikserom pa sam tako i radila. Isto tako, u receptu se preporucuje maslac sobne temeprature dok sam ja koristila direktno iz frizidera i, ako je suditi po fotkama, cini mi se da su moji keksici imali vise pukotina nego keksici u originalnom receptu. ne mogu da provalim da li je do maslaca ili do miksanja, ali kako su me ovi keksici kupili vec na prvi griz sigurno ce jos mnogo puta biti pravljeni u mojoj kuhinji tako da ce na red doci sve kombinacije, sa maslacem sobne temperature, bez miksera... pa kad vidim kakave rezultate daje koja kombinacija javim :)


Samo da vas obavestim da ce se u narednih nekoliko nedelja moji postovi malo prorediti jer smo trenutno u akciji renoviranja dnevnog boravka i kuhinje tako da jedva mogu nesto skuvati a o slikanju tek nema ni govora. Uzivajte u grudvicama!

19 comments:

  1. Izgledaju tako prhki i topivi u ustima...Vjerovatno si mislila na 3/4 solje gustina?! Probam uskoro!

    ReplyDelete
  2. Vidim sada da ipak treba 3-4 solje!!!

    ReplyDelete
  3. Baš lepo i neobično izgledau, isprobaću ih :)

    ReplyDelete
  4. Joj kako su predivni, baš mi se sviđaju ovako bijeli.

    ReplyDelete
  5. Prekrasno izgledaju!

    Ugodan vikend.

    ReplyDelete
  6. Srećni radovi! A keksići su mnogo lepi, meni se čak dopada što su malo ispucali, izgledaju rustično, a ne kao sa proizvodne trake.

    ReplyDelete
  7. Keksići su me oduševili i zbog naziva i zbog svog izgleda - prekrasni sniježno bijeli. Moram ih čim prije isprobati!!

    ReplyDelete
  8. Bas su lijepi, jako mi se svidja boja i bas cu ih pripremiti:)

    ReplyDelete
  9. prekrasni su ovako snježno bijeli, u okus ne sumnjam

    ReplyDelete
  10. Super izgledaju. Spremam recept za predstojeće blagdane.

    ReplyDelete
  11. Prelepi keksici! Nikada nisam videla tako bele kekse... Obavezno ih moram probati... :)

    ReplyDelete
  12. Prekrasni keksići, prave snježne grudice, jako mi se sviđaju !
    Nadam se da će uređenje kuhinje i dnevnog boravka proći po planu i da si ubrzo opet natrag :)

    ReplyDelete
  13. Jao kako su divno beli! Ovo u mom krsu od rerne nema sanse da ostaen belo :(
    Eh, tek si dosla a odma ides ... ali cekacemo te ;)

    ReplyDelete
  14. Baš su fini keksići....Srećni radovi!

    ReplyDelete
  15. Definitivno oko Božića radim :)

    ReplyDelete
  16. Pssst, ovo ću da ti "ukradem", da znaš:)
    Predobro izgledaju. Uhvatila me "manija" suvih kolača tj. keksića. Samo ih beležim, mada nešto sam i isprobala.
    Čekamo te...:)

    ReplyDelete