Sunday, February 27, 2011

Tiramisu torta/Tiramisu Cake

Please scroll down for English version

Ova tortica je moja izmisljotina, nastala kad sam prvi put u ruke uzela puding sa okusom tiramisu-a... palo mi je na pamet da napravim tiramisu upakovan u neki fini biskvit. Torta se pokazala kao jako fina pa ubacujem recept da ga sacuvam od zaborava.


Biskvit:
6 jaja
100 gr secera
200 gr mlevenih badema
2 kasike brasna
2 kasicice praska za pecivo

Fil:
2 tiramisu pudinga
10 kasika secera
500 ml mleka
200 gr margarina

1 manji paket piskota
crna, kuvana, kafa
Viski ili neko drugo alkoholno pice
slag ili slatka pavlaka


Priprema:
Okrugli kalup, velicine 26-28 cm, obloziti papirom za pecenje.
Ukljuciti rernu da se zagreje na 180 stepeni.
Miksati jaja sa secerom dok smesa ne postane penasta i svetlija. Dodati mlevene bademe, brasno i prasak za pecivo pa lagano izmesati varjacom da se sve lepo sjedini. Sipati smesu u pripremljen kalup i peci dok ne porumeni ili dok cackalica zabodena u sredinu biskvita ne izadje cista (zaboravila sam da merim vreme pecenja). Ostaviti biskvit da se ohladi pa ga preseci kroz sredinu da dobijete dve kore.
Izmesati tiramisu puding, secer i 1 dl mleka. Ostatak mleka prokuvati. Sipati puding pa kuvati dok se ne zgusne. Ostaviti da se ohladi.
Izmiksati maslac (margarin), dodati puding pa miksati dok se sve lepo ne poveze.
Izmesati vrucu kafu sa viskijem.
Staviti jednu koru na tacnu, premazati polovinom fila. Preko poredjati piskote namocene u mesavinu kafe i viskija, a zatim naneti ostatak fila i sve poklopiti korom.
Ukrasiti slagom (slatkom pavlakom).


English version:
Tiramisu Cake

Sponge layer:
6 eggs
100 g sugar
200 g ground almonds
2 tablespoons flour
2 teaspoons baking powder

Filling:
2 (2*40) g tiramisu pudding powder
10 tablespoons sugar
500 ml milk
200 g butter or margarine

ladyfingers
hot coffee
Whisky or some other alcohol drink
whipping cream

Preparation:
Line cake ring 26-28 cm with parchment paper.
Preheat oven to 180 degrees C.
Beat eggs with sugar until light and fluffy. Add ground almonds, flour and baking powder, stir with wooden spoon until well combined. Pour batter into prepared pan and bake until golden brown or until toothpick comes out clean. Let cool. Then, cut horizontally into 2 pieces (it means 1 cut).
Mix tiramisu pudding, sugar and 1 dl milk. Boil rest of milk. Pour pudding mixture into boiled milk and cook until thicknes. Let cool.
Beat butter (margarine) until smooth, add cooled pudding and beat until well combined.
Combine hot coffee and whisky.
Place one spoonge layer on a serving tray, spread with half filling. Dip each ladyfinger into coffee mixture and place over the filling. Spread rest of filling over ladyfingers and cover with sponge layer.
Decorate with whipped cream.

12 comments:

  1. Nisam nikada pravila niti jela u ovakom obliku, kao torta,niti sa Viskijem. Izgleda jako kreativno i ukusno!!!

    ReplyDelete
  2. Divna je draga!! Ovakvu lokomotivicu sam i ja napravila kad sam isprobavala fondan :-))))!

    ReplyDelete
  3. Prekrasno izgleda ova tvoja torta!

    ReplyDelete
  4. Mislim, stvarno nema smisla, mi svi danas grickamo dobar jutarnji kruh, a ti ovo... :)))))
    Lepo izgleda i spolja i iznutra, vozic je presladak, a verujem i da je uksuna.
    Pozdravi!

    ReplyDelete
  5. Bar je brzo i fino a šta kaže mamajac a mi u zdravom kruhiću za dobar početak dana.

    ReplyDelete
  6. Ja bi tu malo Amareta, ali i oaj viski mi se jako dopada. Ne može Tiramisu bez alkohola. Uvek sam za da se nama omiljene poslastice prepakuju u format koji nam odgovara.

    ReplyDelete
  7. Odlično! Volim okus kave u kolačima iako ju inače ne pijem! :))

    ReplyDelete
  8. jako lijepa i ukusna torta, obožavam tiramisu, presjek mu je divan :)

    ReplyDelete
  9. Obozavam tiramisu,bas bih se posluzila:))).Nisam jos kupovala tiramisu puding,bas bih probala.Hvala Mihaela!

    ReplyDelete
  10. tiramisu mi je apsolutno najdraži desert i sve poput ove torte me oduševljava (vidjela sam i one tiramisu cupcakes koje si postavila prije par dana - prekeasni)!!
    svaka čast na izmišljenoj torti! jel to netko imao rođendan?
    radila sam nedavno jednu tiramisu tortu - nemam slika jer moram sve ponovit ;)

    ReplyDelete
  11. jako dobro si izmislila ovu tortu. Kombinacija sastojaka sa tiramisu pudingom je odlična a meni uz to torta izgleda prekrasno, nekako nježna i fina. Vlakić je tek poseban :)

    ReplyDelete