Saturday, November 14, 2009

Kesten flan/Chestnut flan

Please scroll down for English version


Obozavam kesten!!!
Kesten pire sa slagom, naravno uz dodatak ruma... ima li sta lepse?
Pocetkom jeseni mirisu mi sve one nase pecenjare po gradu, nedostaje mi ukus pecenog kestena i kao ugalj crni prstici posle degustacije istog :)


Pre par meseci naletela sam na recept jedne predivne devojke... Postavila je recept za cokoladni flan i navodila koje se sve vrste mogu pronaci u Spaniji. Odmah sam se zalepila za flan od kestena ali, nazalost, devojka u to vreme nije bila aktivna na sajtu :( Pokusala sam pronaci recept na netu, ali potpuno bezuspesno... I onda, mesecima kasnije, pronadjem devojku a s njom i recept :)


Karamel:
100 grama secera
par kapi limunovog soka
2 kasike vode

Flan:
200 grama kesten pirea
4 dl slatke pavlake
250 grama secera
7 jaja
par kapi ruma

U modlu za flan sipati 100 grama secera, vodu i par kapi limunovog soka pa zagrevati mesajuci dok se ne formira zuckasti karamel. Protresti kalup da se karamel razlije po zidovima modle i ostaviti da se ohladi.
Slatku pavlaku prokuvati pa i nju ostaviti da se ohladi.
Umutiti jaja, dodati secer i miksati da se secer istopi. Dodati, zatim, kesten pire i par kapi ruma pa mesati da se sve sjedini. Na kraju postepeno dodati ohladjenu pavlaku (prethodno odstraniti kajmak sa povrsine) i jos malo miksati da se sve poveze.
Smesu sipati u modlu za flan na ohladjeni karamel, staviti u vecu tepsiju u koju je prethodno sipana voda i kuvati na 120 stepeni oko 2 sata ili dok se ne zgusne. Cim se odozgo uhvati lagana korica flan je gotov.
Ostaviti flan da se ohladi pa ga prebaciti u frizider na par sati a zatim okrenuti na tacnu i po zelji ukrasiti slagom, kuvanim kestenom ili listicima mente.


Ovo je moj flan iz drugog pokusaja... prvi definitvno nije bio za objavljivanje i prikazivanje jer je ispao u komadicima pa se verovatno ne bi moglo skontati sta je to uopste na fotkama :( Donji deo mi se bukvalno ispekao pa je izgledalo kao da flan lezi na biskvitu, a pao je pri pecenju pa cak i da je ispao u komadu licio bi na palacinku.
Recept koji sam dobila, u originalu, sadrzavao je 250 grama kestena, nije imao dodatak ruma, pavlaka se ulivala vruca u smesu sa jajima i pekao se sat i 15 minuta na 170 stepeni. Meni definitivno nije uspeo, ali nam se mnogo svideo pa sam resila da ga pravim ponovo i iskoristim kesten koji je ostao.
Konzervice koje ovde nabavljam su od 450 grama tako da mi je za drugu turu preostalo samo 200 grama kestena... Na dalje sledila sam postupak za Ekte karamellpudding koji mi uvek uspeva bez greske tj. rashladila sam pavlaku i smanjila temperaturu pecenja i ovaj put flan je uspeo na nase veliko zadovoljstvo :)))
Jos samo jedna napomena, ovaj flan pecen je u jako sirokom kalupu pa je izostala visina tako da cu sledeci put izbrati mnogo uzi i manji kalupic!!!


English version:
Chestnut flan

Caramel:
100 gr sugar
a few drops of lemon juice
2 tablespoons water

Flan:
200 gr chestnut puree
4 dl heavy cream
250 gr sugar
7 eggs
a few drops of rum

In a flan dish or round souffle baking dish with shallow sides cook the sugar, water and lemon juice, swirling it around to coat the bottom and sides. Let cool.
Cook heavy cream until boiling and set aside to cool completely.
Preheat oven to 120 degrees C.
Wisk eggs and sugar until foamy. Add chestnut puree and a few drops of rum, mix well. Pour the cooled heavy cream (skim off cream that has accumulated on top) over the egg mixture and wisk gently until well blended. Pour the mixture into the prepared dish and set the dish in a larger baking pan. Fill the larger pan with water to come halfway up the sides of the baking dish.
Bake for about 2 hours. When you notice a little crust on top flan is ready.
Let it cool completely. Run a sharp knife around the edge of the flan to release it. Refrigerate again until serving time.
Garnish with whipped cream, chestnuts or mint leaves.

6 comments:

  1. Divno :-)))) pre svega, cestitam na strpljenju da osim sto si na coolinarici pises blog :-)...drago mi je da si podelila recept, koji ti je, iako po drugi put, ispao neodoljivo lepo, vec si se izvezbala :-) Veliki pozdrav i pusa !

    ReplyDelete
  2. I ja volim kesten. Jos uvek ga nema po prodavnicama, ali ne mogu da ga docekam. A onda krece uzivanje....

    ReplyDelete
  3. Hvala vam :)
    Ljiljo planiram da ga utrpam i u neka slana jela... kazu da se odlicno uklapa :)

    ReplyDelete
  4. Da da obavezno, mnogo dobro ide uz neko pecenje, pa cak i punjenje za curku ili sl...

    ReplyDelete