Tuesday, November 24, 2009

Kupus sa kikiriki puterom/Cabbage with peanut sauce

Please scroll down for English version


Nisam odolela da ne ucestvujem u igrici "Ajme, koliko nas je" koju je pokrenula monsoon iako su domacice T&T za ovaj mesec izabrale kupus...
Nije da nismo ljubitelji kupusa, mi ga, ustvari, obozavamo, ali koliko sam shvatila poenta price je napraviti neko neobicno jelo a ne dobro poznatu sarmu ;) E, to je vec bilo malo teze!
Tragala sam i tragala za receptom i to toliko dugo da skoro da zakasnim sa postom na ovu temu :)
Pronasla sam veoma, za nas, neobican recept i krenula u avanturu!!! Sad je bilo pitanje kako li ce moji ukucani reagovati kad im na sto stavim kupus sa prelivom od kikiriki putera?!


Rezultat je bio bolji nego sto sam ocekivala... Moj darling i prijateljica, koja je trenutno u poseti, dali su zeleno svetlo ovom rucku :)
Neobicno i svakako interesantno jelo! A spremala sam ga upravo ovako:

Kupus:
250 grama kupusa isecenog na rezance
1 manja sargarepica (isecena na krugove)
1 luk (iseckan na kockice)
 malo maslaca
1/3 kocke za supu

Kikiriki preliv:
1 kasika ulja
malo belog luka u prahu
1 dl mleka
oko 100 gr kikiriki putera
soya sos
chili papricica
djumbir



Zagrejati maslac pa ubaciti polovinu iseckanog luka i proprziti. Dodati, zatim, iseckan kupus i sargarepu pa naliti oko 0,5 dl vode. Odmah ubaciti i komadic kocke za supu. Dinsatati na umerenoj vatri oko 15-ak minuta. Ako je potrebno dodati jos koju kap vode (sto sam ja morala jer je kupus poceo da se lepi za dno).
U medjuvremenu isprziti drugu polovinu luka na ulju, dodati beli luk, mleko i kikiriki puter. Mesati dok se ne zgusne. Ubaciti mali komadic iseckane chili papricice, pa doterati ukus soya sosom i djumbirom. Posluziti sa pirincem.


Ovo je trecina originalnog recepta, samo probna varijanta :) Znaci, za 4 osobe potrebno je: 750 gr kupusa, 1 velika sargarepa, 1 veliki luk, 50 gr maslaca, 1 kasicica praska za buljon ili kocka za supu, 1 kasika ulja, 1 cen belog luka, 1 dl mleka, 350 gr kikiriki putera, soya sos, chili i djumbir.
Kupus se, ustvari, treba krckati sa krupnije iseckanim lukom, ali meni se ta varijanta nije dopala i sos od ovih kolicina bude uzasno gust pa sam ga malo razredila. Sve ostalo uradila sam po receptu i u zadnji tren ipak imam ulaznicu za ucesce u igrici :)


English version:
Cabbage with peanut sauce
(recipe adapted from here)

Cabbage:
250 gr cabbage (cut into strips)
1 small carrot (cut into slices)
1 onion (cut into small cubes)
lit butter
1/3 broth cube
0,5 dl water

Peanut sauce:
1 tablespoon oil
lit garlic powder
1 dl milk
around 100 gr peanut butter
soya sauce
lit chili pepper
ginger

Heat butter, add half part of onion and sauté for a few minutes. Then, add cabbage, carrot, water and broth cube. Cook over medium heat for about 15 minutes. Add more water if necessary.
Meanwhile, sauté the other half onion on the oil. Add garlic powder, milk and peanut butter. Stir until it thickens. Then, add cut chili pepper, soya sauce and ginger to taste.
Serve with rice.

3 comments:

  1. definitivno zanimljivo i neobicno, i bas me zanima kako bi moji reagirali na ovo:)))

    ReplyDelete
  2. I moji su seli za sto s rezervom, ali ocenili su da nije uopste lose :) Moj muz inace voli da isprobava sve moguce kombinacije sto meni bas odgovara :)))

    ReplyDelete
  3. Da, da ovo bi moglo biti jako interesantno! :)

    ReplyDelete