Thursday, November 12, 2009

Ruzice sa margarinom/Butter rolls

Please scroll down for English version

Jutros se setim da smo veoma "tanki" sa hlebom i kontam sta da zamesim, onako na brzinu... Sednem, naravno, za komp i krenem u potragu za doruckom. Nakon 10-ak minuta naletim na ove ruzice i to je bilo to... Odluka je pala!!!


Na slici ruzice su odisale mekocom... to me i nateralo da ih isprobam. Gotovi su pokazali da slika zaista govori vise od hiljadu reci. Toliko su meke, ukusne... ma fenomenalne!!!


I da ne gusim vise, evo ga receptic!!!

Potrebno za ruzice:
0,5 litre mleka
30 gr kvasca
3 kasicice soli
1 kasicica secera
oko 800 grama brasna
1,5 dl ulja

Premaz:
200 grama margarina
2 jaja

Izmrviti kvasac u mleku, dodati kasicicu soli, kasicicu secera i mali brasna pa ostaviti da se aktivira.
Brasno izmesati sa 2 kasicice soli, dodati ulje i na kraju mleko sa kvascem. Zamesiti glatko testo (po potrebi dodati malo brasna) i ostaviti da se podigne.
U medjuvremenu umutiti margarin sa dva zumanca.
Nadoslo testo izruciti na radnu povrsinu posutu brasnom i razviti tanku koru u pravougaonik. Premazati testo margarinom i zumancima (ja sam umocila ruku u margarin i razmazivala po testu) pa saviti rolat. Iseci ga na kolutove i redjati u pleh na papir za pecenje. Praviti razmak izmedju ruzica u plehu jer ce u toku pecenja da se prosire...


Umutiti preostala belanca pa premazati ruzice, a zatim ih po zelji posuti susamom. Peci u zagreajnoj rerni na 180 stepeni oko 20-ak minuta. Prijatno!!!


Moji momci bili su odusevljeni mirisom svezeg peciva u sedam sati ujutro, a kad su navalili shvatila sam da su jednako odusevljeni i okusom :)


English version:
Butter rolls
(recipe adapted from here)

½ liter milk
30 gr fresh yeast
3 teaspoons salt
1 teaspoon sugar
around 800 gr flour
1,5 dl oil

200 gr margarine (butter)
2 eggs

Dissolve yeast in the milk, add 1 teaspoon salt, sugar and litt flour.
Combine flour, 2 teaspoon salt and oil in mixing bowl, add yeast mixture. Mix thoroughly with hands (dough should be soft). Cover dough with a cloth and set in a warm place to rise.
In the meantime mix margarine with egg yolks.
Preheat the oven to 180 degrees C.
After dough has risen, remove from bowl and place on a lightly-floured bord. Use a rolling pin to roll the dough out into a larger rectangle. Spread the butter mixture over the surface of the dough and roll up the dough. Cut into slices and place on a parchment lined baking sheets. Make some place between rolls.
Mix egg whites and spread rolls. You can sprinkle with sesame seeds.
Bake around 20 minutes in the preheated oven.

8 comments:

  1. Baš predivno izgledaju , ali nije samo do recepta , za ovo mora biti iskusna kuharica! Bravo ! Čestitke!

    ReplyDelete
  2. Stvarno izgledaju perfektno! Margarin daje neku specijalnu mekocu, ja imam mamin recept za kiflice koje su mekse od duse ;) Al' bas-bas ne volim margarin, i izbegavam ga maksimalno (osim sto mi se trenutno hladi testo sa margarinom za munchmallow podloge :)

    Pozdravi!

    ReplyDelete
  3. Hvala na pohvalama, ovaj recept mi je od majke, ni ja bas ne obozavam margarin, ali stvarno su ruzice od njega mekane, listaju se. Veliki pozdrav!

    ReplyDelete
  4. Tnx devojke!
    Ma kod mene moze sve - margarin, maslac, mast... vazno samo da se dobro klopa ;)
    mamajac jedva cekam kraj igrice :)
    Marija veliki pozdrav mami, ruzice su joj za desetku!!!

    ReplyDelete
  5. Prekrasne ružice. Baš su primamljive!

    ReplyDelete
  6. Ummm deliciosos, me han encantado...besos

    ReplyDelete
  7. Hvala Snjezo :)
    Thanks Jose-Dit i Fet :)

    ReplyDelete