Wednesday, February 2, 2011

Hruscovljevo testo/Khrushchev dough

Please scroll down for English version

Pre neki dan sam na internetu naletela na peciva pod nazivom Khrushchev dough. Recept mi je delovao jako zanimljivo i pribelezila sam ga u nameri da ga jednom isprobam. Nedugo posle toga na Majinom blogu osvanuo je post sa Hruscovljevim testom i tada se odluka da ga jednom probam, pomerila na vrlo brzo isprobam :)


Necu mnogo daviti objasnjenjima sta je i kakvo je ovo testo, reci cu da meni (a cini mi se i mnogim drugima) ovo izgleda kao neka verzija Ludog testa iako slicnost lezi samo u cuvanju testa u frizideru. Priprema, sastojci i krajnji rezultat su potpuno drugaciji od nasih recepata za slicna "hladna" testa. Ostale informacije o Hruscovljevom testu pronaci cete na Majinom blogu, kao i zanimljivu pricicu o samom Hruscovu.
I ako vam padne na pamet da kvasac potopite u mleko sa malo secera, kao sto se to kod nas obicno radi, skoknite do Majinog bloga i videcete zasto to ne treba da uradite :)


Sastojci:
20 gr svezeg kvasca
5 gr soli (jedna kasicica)
250 gr brasna
1 kasicica secera
125 ml hladnog mleka
75 gr omeksalog maslaca


Priprema:
Staviti kvasac u solju, posuti ga kasicicom soli pa, ispocetka, trljati so na kvasac a zatim mesati dok se kvasac u potpunosti ne rastopi.
U prosejano brasno dodati secer, rastopljeni kvasac, mleko i maslac pa varjacom (ja sam rukom) umesiti testo. Nije ga potrebno dugo mesiti, samo da se satojci povezu i dobijete mekano testo. Prekriti posudu plasticnom folijom i ostaviti u frizideru preko noci. Testo ce porasti, ali ne mnogo.
Odstajalo testo istresti na radnu povrsinu posutu brasnom pa ga oblikovati u zeljene forme. Redjati oblikovano testo na pleh oblozen papirom za pecenje pa ostaviti 45 min do 1 sat na sobnoj temperaturi, u blizini rerne koja se greje.
Rernu ukljuciti na 180-200 stepeni (ja sam pekla na 180). Peci peciva oko 25 minuta ili dok ne porumene (meni je za ova tanja trebalo nesto manje vremena).
Ostaviti peciva da se malo prohlade pa posluziti.


Meni se jedna kolicina ovog testa ucinila malo pa sam umesila jos jednu (za svaki slucaj :)) Jednan deo sam razvaljala, bas kako Maja savetuje, u pravougaonik, posula rendanim sirom i salamom, uvila u rolnu i sekla komadice tanjirom. Drugi deo testa sam razvukla, takodje, u pravougaonik, premazala Matamis Na Bao-om i uvila u rolnicu. Sekla sam je na tanke kolutove i redjala, presecnim delom dole, u pripremljen pleh. U jednom trenutku mi se ovo filovanje kokos karamelom ucinilo kao glupa ideja jer je sav karamel iscureo dok su peciva cekala na red u rernu. Na kraju se, ipak, sve dobro zavrsilo! Karamel se razlio, ali su ga peciva prilikom pecenja pokupila, tako da je fil, umesto kroz sredinu, zavrsio na dnu ;)



English version:
Khrushchev dough
(recipe adapted from here)

Ingredients:
20 g fresh yeast
5 g salt (1 tsp)
250 g all purpose flour
1 tsp sugar
125 ml cold milk
75 g unsalted butter, room temperature

Directions:
1. Using an ordinary tespoon rub the salt through the yeast block till it becomes liquid. 
2. SIft the flour in the bowl, add sugar, yeast, milk and butter. Mix to combine, then keep kneading using a wooden spoon for a few minutes, until you get smooth and silky dough. Cover with a cling film, and place in the fridge. The dough becomes firm in the fridge, since the butter goes firm, and it does rise, but slowly.
3. The next morning, dust the counter with flour, place the dough on top, roll it out and shape it as you like. Work the dough as soon as you take it out of the fridge. If needed divide it in two or three parts and place one part in the fridge while you are forming the other. Set the shaped dough at room temperature for 45-60 minutes.
4. Bake for about 25 minutes in the oven preheated 180-200°C, or until it get nice and golden. Cool a bit, then enjoy!

12 comments:

  1. Super je tijesto i peciva izgledaju predobro, posebno ova pikantna, slana verzija sa sirom i salamom! Odlično!

    ReplyDelete
  2. Ubi me zeno sa ovimm slikama,ja se kupam u znoju:(
    bjezim od sporeta,samo za nuzne potrebe sam tamo !!!!
    imam zelju da probam ovo tijesto,ako ne zaboravim do zahladenja jer ova vrucina mi mozak pije ..strasno
    Slike su divne i pokazuju da je tijesto odlicno !!!

    ReplyDelete
  3. Sjajno !!! Tako ukusno izgledaju!!!

    ReplyDelete
  4. Da, da, jedna mera je malo :) Ja sam stalno pravila te manje mere, jer sam isprobavala vise puta, pa da bas ne preteramo sa testom. Inace komotno moze od 500 g brasna odmah da se zamesi, slazem se :) Meni deluju jako primamljivo slani jastucici, a ni ove puzice ne bih odbila!
    A ja sam sinoc njuskala po tvojoj kuhinji, jer jos nisam stigla ni da se malo udubim a kamoli odlucim sta cu da spremim za FBI. Ja obicno ne preterujem, odaberem jednu-dve stvari sa bloga pod istragom, bar u zadnje vreme kad znam da ne stizem nista, i dosta. Sinoc sam tako, prve dve stvari koje sam za rekla "e, to cu!" stavila u Favorites, a onda nastavila da pregledam, i uhvatila sebe da se blizim broju 10, a nisam ni pola bloga pregledala :))) Pa sam demontrativno ugasila i otisla da spavam, a sanjala sam onaj rolat od sira topljenog u rerni, i onaj cokoladni rolat #1... Lepi snovi :)
    Pozdrav!
    Maja

    ReplyDelete
  5. Ovo moram probati jako mi se sviđa, sastojci, ma sve!
    Hvala ti na uvijek zanimljivim i lijepim receptima.
    Kiss.

    ReplyDelete
  6. super ti je ispalo, totalno je zanimljivo ovo tijesto, i mene baš mami :)

    ReplyDelete
  7. Maja je u pravu.Pored toliko divnih recepata,sta praviti? A sve izgleda ukusno i savrseno,pa tako i ova peciva:))

    ReplyDelete
  8. Izvrsno je, samo se nadam da neće sve po blogovima uhvatiti pošast kao za nekim japanskim ili kakvim kolačem?! Ma, jako primamljivo.

    ReplyDelete
  9. Zapisujem! Odličan recept,
    vjerujem i ukusan bilo sladak ili slan:)
    PUSA VELIKA OD MENE!!

    ReplyDelete
  10. ovo super izgleda! Majstorice!!! :D

    ReplyDelete
  11. Hvala devojke!
    Ruzo, zavidim ti na tim visokim temperaturama :)
    Majo, meni je ovo testo skroz OK. Ukusno, brzo se priprema, moze stajati u frizideru tako da nema onog stresa da te ceka nesto sto hitno mora u rernu... uglavnom, dopalo mi se :)
    A za tvoje snove, mogu da zamislim kakvi su to slatki snovi bili :) Taj rolat je Lanin recept i jedan je od najboljih cokoladnih kolaca koje sam ikada probala tako da ti ga toplo preporucujem :) A probaj i rolat, deluje komplikovano, ali ustvari je jako jednostavan... citala sam na BeCook da je Dade savetaovao da se sir moze poredjati na papir za pecenje pa tako topiti. Nisam probala, ali ako probas tako to ce ti dodatno olaksati posao i sve ces zavrsiti za cas ;)
    Majo, znam da volis testa :) Probaj i ovo :)))

    ReplyDelete