Monday, February 7, 2011

Tiramisu Cupcakes

Please scroll down for English verison

Verujem da su retki ljudi koje se jos nisu susreli sa ovim desertom i verujem da vecina ima neki svoj omiljeni recept u kome uziva cela porodica. I ja imam svoju omiljenu verziju (bas se malopre pitam kako je vec nisam stavila na blog) i nikada nisam pozelela da eksperimentisem i isprobavam druge recepte. Pronasla sam onu idealnu, svidja se mojoj porodici i svim nasim prijateljima i cemu onda traziti nesto drugo. Medjutim, pre neki dan naletela sam na nesto veoma slicno, a ipak malo drugacije. U pitanju je Tamarin recept za Tiramisu Cupcakes. Osvojili su me ne prvi pogled i po prvi put, kad je Tiramisu u pitanju, zelela sam da odstupim od pravila da dobre stvari ne treba menjati i isprobam ove lepotice. Predivni, mekani biskvit natopljen kafom i, u mom slucaju, rumom, ukrasen divnom penom od slatke pavlake, macarponea i secera i na kraju lagano posut kakaom (u mom slucaju Nesquik-om) pokazao se kao nesto zaista posebno!!! Nakon osvajanja na prvi pogled, osvojile su me i na prvi zalogaj, a moje misljenje podelili su svi koji su se tog dana zatekli na kafici. Ovaj recept vam toplo preporucujem bez obzira da li vec imate svoju omiljenu verziju slatkisa ili ste tek u potrazi za istom :)


Tiramisu je slojeviti desert koji se sastoji od naizmenicnih slojeva piskota potopljenih u kafu i slatke smese mascarpone sira, jaja i secera, pretezno obilno posut kakao prahom. Neki tvrde da je nastao kao varijanta deserta Zuppa Inglese dok drugi tvrde da je to italijanska verzija Engleskog trifle-a. Bilo kako bilo, danas ga ceo svet poznaje kao cuveni italijanski desert i niko se i ne pita gde su mu koreni :).
Prvobitni tiramisu sastojao se od piskota natopljenih sirupom od kafe i Marsala vina (ili tamnog ruma), svezih jaja, secera i mascarponea dok se danas pod ovim nazivom pronalaze razne varijante. Filovima se neretko dodaje slatka pavlaka ili slag, neki filovi sadrze sveza jaja, neki jaja lupana na pari, a neki uopste ne sadrze jaja. Umesto piskota koriste se razni biskviti, neki recepti zahtevaju posipanje kako prahom u svakom sloju -drugi samo na povrsini, mascarpone sir se zamenjuje drugim vrstama sira, marsala vino i rum zamenjuju se drugim alkoholnim picima... Jedino sto se, iz recepta u recept, ne menja je redjanje slojeva i vecina deserata s ovim nazivom zadrzala je sloj prepoznatljivog kakaa na vrhu.
I konacno, evo verzije tiramisu tortica koja nas je odusevila:


Potrebno za 18 komada:
140 gr brasna
1/2 kasicice praska za pecivo
malo soli
60 ml mleka
1 sipka vanile, prepolovljena i semenke izgrecane
60 gr maslaca
3 jaja
3 zumanca
220 gr secera

Sirup od kafe:
80 ml jake kafe
30 ml proseka ili ruma
50 gr secera

Fil:
240 ml slatke pavlake
230 g mascarpone sira (ili homemade Mascrapone)
1 kasicica arome vanile
60 - 100 gr secera u prahu

kakao


Priprema:
Zagrejati rernu na 170 stepeni.
Kalup za muffins obloziti papirnim korpicama.
Prosejati brasno sa praskom za pecivo i malo soli. Zagrevati maslac sa mlekom na laganoj vatri sve dok se maslac u potpunosti ne istopi.
Miksati jaja, zumanca, semenke vanile i secer, najjacom brzinom, dok smesa ne posvetli i zapeni, oko 5 minuta. Dodati brasno i izmesati varjacom. Zatim, dodati maslac i mleko i kratko izmesati.
Sipati smesu u pripemljene korpice, puniti svaku korpicu samo 3/4. Peci 15-20 minuta ili dok povrsina blago ne porumeni. Ostaviti ih da se ohlade.
U medjuvremenu pripremiti sirup od kafe: izmesati vrucu kafu, secer i prosek (rum). Mesati sve dok se secer u potpunosti ne istopi.
Izbockati svaku malu torticu viljuskom pa lagano cetkicom naneti po malo sirupa. Ponavljati dok se sav sirup ne utrosi, a tortice se fino natope.
Cvrsto ulupati slatku pavlaku, dodati mascarpone, aromu vanile i secer u prahu. Stavite fil u kesu za ukrasavanje i pravite ruzice na svakom muffinsu. Filovane tortice poprasite kakaom.


Moram napomenuti da sam ja prvi deo sipala u silikonske forme, a ostatak u nesto manje papirne korpice tako da sam dobila ukupno 24 komada. Savetujem da sve pripremljene kalupice napunite odmah po zavrsetku miksanja jer ce, stajanjem, smesa za biskvit da "padne". U fil sam dodala 100 gr secera u prahu jer mi volimo sladje.
I da, umesto proseka, dodala sam samo par kapi ekstrakta ruma, a razliku tecnosti nadopunila kafom tj. koristila sam 110 ml kafe i malo ekstrakta. Sto se nanosenja sirupa tice, mozete se posluziti cetkicom ili manjom kasikom.


English version:
Tiramisu Cupcakes
(adapted from here)

Makes 18

Ingredients: 
140 g flour
1/2 teaspoon baking powder
pinch of salt
60 ml milk
1 vanilla bean, halved nad scraped 
60 g butter
3 eggs
3 egg yolks
220 g sugar

Coffee syrup:
80 ml very strong coffee
30 ml Marsala vine or rum
50 g sugar

Filling:
240 ml whipping cream
230 g mascarpone cheese (or homemade Mascarpone)
1 teaspoon vanilla extract
60 g powdered sugar

cocoa powder

Preparation:
Preheat oven to 170 degrees C.
Line muffins pan with paper cups.
Sift flour with baking powder and salt. Combine butter and milk in a small pot, heat over low heat until butter is completely melted.
Combine eggs, egg yolks, vanilla bean seeds and sugar. Using hand mixer, at high speed, beat mixture until light and fluffy, about 5 minutes. Add flour mixture, stir with wooden spoon. Then, add butter mixture and stir just until combined. Spoon mixture into prepared paper cups, filling each ¾ full. Bake 15-20 minutes or until golden. Let them cool.
In the meantime, prepare coffee syrup: stir together hot coffee,  sugar and Marsala vine (rum) until sugar is completely dissolved. 
Pierce each cupcake with a fork. Brush tops of cupcakes with coffee syrup, continue until all syrup is used up.
Beat whipping cream until stiff peaks form. Add mascarpone cheese, vanilla extract and powdered sugar. Fill a pastry bag and dollop fiiling onto cupcakes. Dust with cocoa powder.
powder.

16 comments:

  1. Ovo izgleda savršeno, slike su ti predivne, a tiramisu obožavam

    ReplyDelete
  2. Slažem se izgledaju savšeno, ma fantastično, tiramisu još nisam jela u ovakvom obliku!
    A fotke su kao i uvijek savršene, slažem se.
    Sunčani i topli pozdrav s mora.

    ReplyDelete
  3. Draga Mihaela, jako ugodno iznenađenje me evo dočekalo jutros na tvom blogu, ovime si me baš razveselila moram ti reći :) Totalno mi je drago što si ih probala, a još draže što su ti se svidjeli :) Tim više što su meni osobno jedni od najdražih, upravo zbog tog pahuljastog biskvita i sirne kreme (na koju sam uvijek bila slaba) :)
    Hvala još jednom, izgledaju preslatko!

    ReplyDelete
  4. Jaoj, pa ja ću ovo morati da probam!
    Tiramisu lover

    ReplyDelete
  5. jaaao, pa ovo je pure perfection! :)
    moram probati..

    divan blog..
    svrati..dijanamakeup.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Mihaela,divni su!!Obozavam tiramisu,hvala ti!:)

    ReplyDelete
  7. Divno izgledaju, a čim je unutra kava, ja sam kupljena!

    ReplyDelete
  8. obožavam tiramisu u bilo kojem obliku recepta.. ova verzija je stvarno sjajna, posebno da ponudiš goste nakon fine večere

    ReplyDelete
  9. Prema tiramisuu sam oduvijek bila skeptična zbog sirovih jaja kojih se bojim zbog salmonele i kave koju ne volim, ali ova kombinacija mi se jako sviđa! Mislim da ću probati. :)

    ReplyDelete
  10. OOO..ovo je predivno..svaka cast!

    ReplyDelete
  11. Cupcakes su tako divni, srecan dan ljubavi i evo od mene neki dobro provereni recept sa hladnog severa, mozda je interesantno

    http://marimilocakedesign.se/svedski-recepti/najpopularnije-i-najukusnije-pecivo-svedski-original-recept/

    ReplyDelete
  12. Probajte devojke, mnogo su dobri :)
    Mari, snimila sam taj recept cim si ga objavila ali zadnjih dana ne stizem nista komentarisati :)

    ReplyDelete