Sunday, February 6, 2011

Pile sa mahagoni kozicom/Chicken With Mahogany Skin

Please scroll down for English version

Piletina! Ako bacite pogled na moje recepte verovatno cete pomisliti da mi nista drugo sem piletine ne jedemo ;) Istina je da je mnogo volimo, odlicna je za razne kombinacije i verovatno je to razlog zasto se najcesce nadje na blogu :)


Danas jos jedan "pileci recept"... u pitanju je piletina sa slatko, kiselkastim premazom pa ako ste ljubitelj ovakvih kombinacija probajte. Mene nije nesto posebno odusevila, dok je moj muz oglodao sve do koske :)

Sastojci:
1 pile (oko 1,5 kg)
1 / 2 kasicice soli
1 / 2 kasicice bibera
2 kasike vermuta
2 kasike smedjeg secera
2 kasike aceto balsamico


Priprema:
Zagrejati rernu na 180 stepeni.
Posoliti i pobiberiti pile. Uvezati noge pileta kuhinjskim koncem pa ga poloziti u vatrostalnu ciniju, grudima okrenutim prema gore. Preliti pile sa malo ulja i peci, u zagrejanoj rerni, oko 45 minuta.
U medjuvremenu pripremiti glazuru: u manjoj posudi izmesati vermut, smedji secer i aceto balsamico. Mesati da se secer, sto je moguce bolje, istopi.
Nakon 40 minuta od pocetka pecenja premazati pile glazurom - najbolje je da to ucinite cetkicom. Zatim pojacati temperaturu na 200 stepeni i peci pile 10 minuta. Zatim ponovo premazati glazurom, peci sledecih 10 minuta i ceo postupak ponoviti jos jednom.
Izvaditi pile na tacnu za serviranje, a u vatrostalnu naliti 60 ml vode. Vratiti ciniju u rernu da smesa prokuva.
Servirati pile sa mesnim prelivom.


English version:
Chicken With Mahogany Skin
(recipe adapted from here)

Ingredients:
1 chicken (about 1,5 kg)
1 / 2 teaspoon salt
1 / 2 teaspoon pepper
2 tablespoons dry wermouth
2 tablespoons brown sugar
2 tablespoons aceto balsamico

Preparation:
Preheat oven to 180 degrees C.
Salt and pepper chicken. Tie chicken legs together with kitchen string.
Place chicken, breast side up, in a baking dish. Pour a little oil over the chicken.
Bake for 45 minutes.
In the meantime prepare glaze: in a small bowl combine dry wermouth, brown sugar and aceto balsamico until sugar is dissolved.
After 40 minutes brush chicken with glaze. Turn the heat up to 200 degrees C and bake for 10 minutes. Then, brush with glaze and bake for another 10 minutes. Repeat the procedure one more time.
Remove the chicken to a plate. Pour 60 ml water in a baking dish and cook until mixture boil.
Serve chicken with gravy.

13 comments:

  1. I kod mene je slicna situacija sto se piletine tice.
    Bash socno i rumeno izgleda!

    ReplyDelete
  2. Tko moze odoliti,pa jos kada je topla,a mirisi se sire ..mmmm :)

    ReplyDelete
  3. Koristim Aceto ali ga još nisam koristila u ovakvim slučajevima. I mi koristimo jako puno piletine u kuhinji i to mi se ko tebe i dopada. Odlična ideja. Zabeleženo!

    ReplyDelete
  4. Jooooj izgleda zanosno .... isti slučaj i kod mene na blogu, a i vala jela bi je svaki dan :-)))) !!!

    ReplyDelete
  5. Pre Novu sam primetila da mi je blogu sve sama piletina, i bila zapanjena. Ja sam ljubitelj junetine i teletine vise nego piletine....al eto piletina vlada.
    Dopada mi se ovaj recept i mislim da bi ta kiselkasta nota bas lepo prosla kod nas na stolu..

    ReplyDelete
  6. Ovo izgleda zaista dobro. Ja cesto koristim piletinu, tako da ce ovaj recept otici u zbirku. Jako mi se dopada boja kozice, njam

    ReplyDelete
  7. Meni ovo izgleda super a fotke su ti tako njami :)

    ReplyDelete
  8. I mi jedemo najviše piletinu, pošto je toliko volimo uvijek mi dobro dođu neke nove ideje za pripremu. Meni se jako sviđa ovaj recept, a pečeno pile izgleda jako ukusno, a korica hrskava. :)

    ReplyDelete
  9. Strašno mi je žao što jučer nisam pregledavala postove jer bih sigurno koristila ovaj recept za pile. Zato ga bilježim za ubuduće. Naime, jučer sam svojim dečkima pekla pile i uvijek razmišljam čime da ga namažem. Oni vole piletinu, ja je ne mogu smisliti, ali je isto često radim - ipak je bolje nego svinjetina, zar ne?

    ReplyDelete
  10. jako fino pripremljeno pile, bilježim recept i prosljeđujem g ai majci, ona obično nedjeljom priprema ovakve stvari

    ReplyDelete
  11. ovo se mora isprobati, vrlo interesantno!

    ReplyDelete
  12. Uvjerena sam da je ovo savršeno slasno pile, baš tako izgleda!

    ReplyDelete