Tuesday, February 15, 2011

Kruskice od krompira/Pear-shaped potato croquettes

Please scroll down for English version

Ne znam kako je u drugim domacinstvima ali kod mene se krompir jede u nenormalnim kolicinama. Bilo da spremam peceno meso, gulas ili nesto trece mojim momcima uz sve najbolje ide krompir. Moram priznati, volim ga i ja ali nekako mi se cini da se priprema krompira stalno vrti u krug - peceni krompirici, pire, pomfrit, salata... non stop jedno te isto. Mnoga fina jela dodju i prodju, pravimo ih cesce pa ih se zasitimo, ali sa krompirom nije tako, uvek dobrodosao na nas sto i cini mi se da nikada nece biti drugacije.


Ovo je samo jedna ideja kako da od pire krompira napravite nesto malo drugacije. Ako imate viska vremena evo nesto za zabavu :)


Sastojci:
400 gr krompira
2 kasike brasna
2 zumanca
oko 100 gr prezli
so, klincici


Priprema:
Skuvati krompir u ljusci u blago posoljenoj vodi. Oljustiti kuvani krompir pa ga zgnjeciti u pire. Ostaviti da se prohladi. Dodati zumanca, so i brasno (dodajte malo vise brasna ako je tsmesa previse genjecava) pa sve lepo sjediniti i oblikovati malene kruskice. Po zelji, u sredinu svake kruskice staviti parce tvrdjeg sira (ja sam ga sekla na duguljaste stapice tako da se protezao celom duzinom kruske). Uvaljati svaku kruskicu u prezle pa prziti na vrelom ulju ili peci u rerni, zagrejanoj na 190 stepeni, dok lepo ne porumeni.
Ukrasiti karanfilicima (klincicima).


Meni je 2 kasike brasna bilo premalo, ali nisam zelela da dodajem vise (retko kada odstupam od recepta kad ga prvi put pravim, tako je bilo i ovaj put) i poprilicno sam se namucila sa oblikovanjem jer su se kruskice deformisale i smesa je curela prema dole cim ih ispustim iz ruke. Pretpostavljam da je moj krompir bio vodenastiji, a verujem da bi bilo i mnogo lakse da sam pustila da se u potpunosti ohladi (sledeci put cu to svakako uciniti). I nije mi otislo 100 gr prezli, ali ne mogu precizno da kazem koliko sam potrosila. Sipala sam u tanjir pa kad mi ponestane ja dodam i tako u krug.
Kruskice sam pekla u rerni, ali nisam merila vreme. Izvadila sam jednu nakon nekih 20-ak minuta i nije bila pecena pa sam nastavila da ih pecem dok istom metodom nisam utvrdila da su pecene.


English version:
Pear-shaped potato croquettes
(recipe adapted from here)

Ingredients:
400 g potato
2 tablespoons flour
2 egg yolks
about 100 g breadcrumbs
salt, cloves

Preparation:
Boil the potatoes with a pinch of salt, peel and mash. Let potatoes cool, then add 2 egg yolks, salt and 2 tablespoons flour (add more flour if necessary). Mix well.
Divide mashed potato into small portions. Place small piece of cheese in the middle and shape potato into small pear shapes. Roll in bread crumbs and fry (or bake on 190 degrees C) until golden brown.
Decorate with cloves.

20 comments:

  1. que deliciaaaaaa y que fotos mas bonitas... un saludo desde www.lasguisanderas.com

    ReplyDelete
  2. kruškice super izgledaju i sigurno su fine - jedino, treba malo vremena. Jer, krumpir volimo najviše kao kuhani, eventualno pire. Naravno dobar je i pečeni u roli. Pomfrit i sve što treba puno ulja za prženje jednostavno izbjegavam. Imamo sreću nabavljati baš lički krumpir koji je najbolji na svijetu - ne treba ni soli, ni ulja ničega, samo prepoloviš i ispečeš police!

    ReplyDelete
  3. Noelia, tnx :)
    Κάθαρσις, meni je drag na sve nacine jedino kuvani ne mogu da podnesem. Imala sam neke poteskoce pa sam dva meseca lezala ovde u bolnici i, neces verovati, svaki dan su mi za rucak servirali kuvani krompir... Od tada ne mogu da ga smislim ;)

    ReplyDelete
  4. Krasne su kruskice! Da, ja sve sta radim od krompirovog testa, uvek pustim da se krompir sasvim ohladi, inace, bar meni, bude jako lepljivo testo i treba mu vise brasna. Bas sam i ja danas stavila post o njokama i to naznacila... Jako su ti lepe fotografije.

    ReplyDelete
  5. Krompir je uvijek dobrodosao, i svi ga vole.
    Kod tebe se uvijek nadje neki neobican nacin za tako neku obicnu namirnicu.
    Izgledaju lijepo!

    ReplyDelete
  6. For my family and I love potatoes in some its forms. So I note for siguienes dishes.
    A lot of kisses

    ReplyDelete
  7. Super ideja..izgleda jako pimamljivo:)

    ReplyDelete
  8. :-))) Jednostavna i sjajna ideja draga!! Odlično!!

    ReplyDelete
  9. Ja u poslednje vreme imam dosta problema sa krompirom, tj. sa odabirom. Ne valja, pa to ti je. Kažu da smo preplavljeni nekim idustrijskim krompirom koji se kuva do besvesti i na kraju se ne skuva. Ja sam tako za goste pravila velikukoličinu krompir salate i skoro 3kg krompira bacila jer se kuvao sat vremena i ostao živ. Nekad ga kupim pa je drečavo žut kad ga ispržim da se uplašiš kako izgleda. Sve i svašta prodaju. Kažu da ako se krompir kuva više od 15 minuta treba ga baciti.
    Ideja je medena. Verujem da su klinci bili oduševljeni!

    ReplyDelete
  10. Volim krumpir iako ga ne jedemo baš prečesto ipak nezamjenjiv je u nekim kombinacijama. Ove kruškice izgledaju savršeno i mislim da bi oduševile svakoga kome se posluže. :)

    ReplyDelete
  11. Zanimljiva ideja. Mi jedemo krumpir često jer mi je obično najbrže i najlakše njega spremiti. Jedno ne radim pomfri, šta i nije tako loše ;)

    ReplyDelete
  12. Baš su lijepe, i ja ih radim na sličan način. Ne volim klinčić i upotrebljavam ga jedino za peteljke na ovim kruškama. A u mojem postu može se vidjeti da kad sam radila Jabuke od tijesta po uzoru na tvoje, stavila sam im peteljke od klinčića jer nisam kod kuće imala grisina i baš su bile lijepe:)

    ReplyDelete
  13. usprkos malim problemima na koje si naišla, super izgledaju ove "kruškice" :) i super što si ih pekla u pećnici umjesto prženja na ulju!
    ja imam Ličke korijene i obožavam krumpir na sve moguće načine :))

    ReplyDelete
  14. Kako odličan način serviranja krumpira..prvi put vidim! Sve pohvale za ideju, ovo sigurno ide u biljenicu:) PUSA

    ReplyDelete
  15. Jao sto su slatke :) Kod mene se krumpir gotovo uopce ne jede ali bih ga rado pojela u ovom obliku i morat cu to jednom isporbati, super ideja!

    ReplyDelete
  16. Hvala devojke!
    Probajte, uopste nije komplikovano :)

    ReplyDelete