Tuesday, December 15, 2009

Marshmallow fondant

Please scroll down for English version

Jos jedan fondant koji je odlican za oblaganje torti i izradu dekoracija!!!


Potrebno:
250 gr belih marshmallow bombonica
1,5 kasika vode
500 gr secera u prahu + secer u prahu za oblikovanje figurica i razvijanje fondanta

Sloziti marshmallow na siri tanjir tako da ne leze jedan na drugome pa ih poprskati vodom. Staviti u mikrotalasnu na desetak sekundi da bombonice malo omeksaju. Treba da budu za nijansu mekse od kupovnih (da se lepo gnjece pod prstima), ali nikako istopljene. Ako vam se ucini da nisu dovoljno mekane ponoviti zagrevanje u mikrotalasnoj bez dodatnog prskanja vodom. Isto ovo moze se uraditi i u rerni, znaci poredjati ih u pleh pa gurnuti na kratko u zagrejanu rernu (ja sam probala oba nacina i rezultat je isti).
U omeksali marshmallow dodati 250 grama secera u prahu pa mesiti rukom. Smesa ce u pocetku biti veoma lepljiva i izgledati nemoguca za rad ali nastavite da dodajete ostatak secera. Polako ce poceti da se steze i na kraju cete imati osecaj da se igrate sa plastelinom :)
Masa je spremna za rad kad moze da se oblikuje u loptu a da se pritom ne lepi za ruke. Ako treba dodati malo vise secera u prahu, a ako smesa postane pretvrda ponovo je malo zagrejati pa nastaviti s radom.
U oblikovanu smesu dodavati boje po zelji i poceti s igrom :))) Ako koristite tecne boje moracete ponovo dodavati secer u prahu kako smesa ne bi bila premekana.


Ovo su moje prve tortice... Thomas lokomotiva radjen je za drugi rodjendan mog sina, pre par meseci. Ispekla sam dva biskvita u plahu od rerne, pripremila cokoladni fil na bazi jaja, secera, putera i cokolade. Zatim sam, od biskvita, iskrojila Thomasa... jedan manji pravougaonik za dno, jedan malo veci za deo na kome stoje svetla, onda dva jos manja koja sam spreda izdubila kako bi uvalila rolatic koji sam takodje oblikovala od ostataka biskvita i jos dva tri najmanja pravogaonika za sam vrh. Slozila sam ih jedan na drugi i premazivala filom, a onda sam celu torticu (po delovima) i okolo premazala istim filom. Donja dva pravugaonika sam uvila u crvenu smesu, ostatak u plavu pa nalepila jedan na drugi (rolatic sam zasebno uvila i zalepila ga na oblozenu tortu), a onda polako lepila ostale delove i pravila debelog kontrolora.

Nije uspeo bas kako sam zelela, ali kad ga je moj slatkis ujutro ugledao, ciknuo i pruzio rukice da ga provoza bila sam presrecna jer ga je ipak prepoznao :)))


Druga tortica za njegov rodjendan bio je Lightning Lynn McQueen! Ideju sam pronasla ovde ali na kraju nije izgledao ni slicno tortici koju sam koristila kao uzor :(


McQueen-a sam oblikovala uz pomoc stapa i kanapa i na kraju sam bila zadovoljna kako izgleda. Tortica je najobicnija cokoladna torta isecena u broj dva. Odozgo je od fondanta isecena siva staza u obliku dvojke, na pocetak i kraj su polepljene crno bele kockice, a trake su iscrtane white decorating icing-om (kupovnim).


Od ovog fondanta pravila sam i ukras za tortu jednom dvanestogodisnjaku... mikrofon i slusalice :)


Torta je oblozena marcipanom, znaci od fondanta su radjeni samo ukrasi. Ovako to izgleda malo blize...


I na kraju, prva tortica koju sam postavila... Radjena je za moju kumu i dan kad je ona stala na ludi kamen :) Htela sam da joj napravim nesto originalno i uspela sam :))) U gomili predivnih torti ukrasenih i ne pitajte kako dobro moja torta je izgledala skroz neobicno i uspela sam da obradujem kumicu, ali i ostali gosti su je zagledali :)
Ispekla sam dva biskvita u kalupu oblika srca. Biskvit za mladu je za nijansu vislji od biskvita za mladozenju jer kad se polepe reveri budu iste visine. Godnji deo "mlade" uvila sam u marcipan, onda sam razvila fondant za prekrivanje donjeg dela torte pa na vrhu isekla u obliku srca deo koji predstavlja dekolte. Na sastavu marcipana i fondanta lepila sam perlice (sto bas i nije bilo najsrecnije resenje jer su otpadale, mislim da bi mnogo bolje islo sa Royal icingom), a perlice sam stavila i oko vrata da izigravaju ogrlicu (i tu bi icing pomogao). "Mladozenju" sam celog obukla u crni fondant. Od belog dela isekla u obliku slova V deo koji je predstavljao kosulju i sa strane dodala revere. Sve sam lepila premazujuci fondant cetkicom umocenom u vodu i islo je glat :) Na kraju sam polepila dugmice i leptir masnu i to je bilo to.

Nisam neki majstor za ukrasavanje torti, ali ovi mladenci su veoma laki za izradu, a na kraju privuku paznju i ostave utisak sto i jeste poenta sveg truda, zar ne?


English version:
Marshmallow fondant
(recipe adapted from here)

250 gr white marshmallow
1,5 tablespoons water
500 gr powder sugar + extra powder sugar for making figures

Place the marsmallows on a large wide plate, sprinkle with water and microwave for approximately 10 seconds (only needs to soften, not to melt). If they are not soft microwave for another 10 second.
Then, add 250 gr powder sugar and knead the fondant mixture like you knead bread dough. Add the rest of powdered sugar, a small amount at a time.
Once the fondant is a smooth ball, it is ready to be used. Add more sugar if necessary, but be careful, too much sugar will make fondant stiff and difficult to work with.
Add color and make figures.

6 comments:

  1. wow, ja sam sve odmah prepoznala:))) majstorski, a i ovaj recept za fondant mi se jako svidja!

    ReplyDelete
  2. Ne da si majstor vec nemam reci... sve izgleda potpuno fantasticno...
    Ova masa za oblaganje je i meni zapala za oko ali cekam da skupim dovoljno hrabrosti i upustim se u nesto ovako...
    Jos jednom moram reci svaka cast i sve izgleda predivno :)

    ReplyDelete
  3. sada sam pregledala sve uradke,stvarno si predivno sve uradila ,ali bas sve !!!!

    ReplyDelete
  4. sve torte su tako lijepo napravljene, prava umjetnička djela...bravo :)

    ReplyDelete