Monday, November 29, 2010

Keksici od pecurki i spanaca/Mushroom and Spinach Biscuits

Please scroll down for English version

Kad sam pre mesec dana ugledala temu ovomesecne igrice Ajme, koliko nas je (koju je osmislila Snjezana) moram priznati da se nisam bas odusevila. Ali istovremeno, bio je izazov pripremiti nesto od namirnice koju, pa malo je reci, bas i ne volim i biti zadovoljna :)
Bilo kako bilo, domacica Lusitania resila je da pripremamo jela od pecurki i to je bilo to. Prvo sam mislila da pripremim bilo sta na tu temu jer imam punu kucu gostiju koji rado jedu pecurke ali onda sam odlucila da ih nakon mnogo godina i ja ponovo probam. Odlucila sam ze za ove keksice jer je kolicina pecurki bila veoma mala pa mi je to zvucalo kao dobar pocetak.
I evo, nakon mnogo godina i novog pokusaja, sada pouzdano znam da mi pecurke ne idu i mislim da se ovde zavrsava svaki dalji pokusaj da ih ipak zavolim.


Potrebno:
oko 2 solje (od 2,5 dl) svezeg spanaca, iseckanog
2 pecurke (ja sam koristila portabelo, ali moze i nekoliko sampinjona ili bilo koje po izboru)
1/2 solje rendanog sira
1 mladi luk
1 kasika maslinovog ulja
1/3 solje (75 gr) maslaca
1 ¾  solje brasna
2 ½  kasicice praska za pecivo
1/4 kasicice soli
1/4 kasicice belog bibera
3/4 solje mleka



Priprema:
Veliki pleh obloziti papirom za pecenje. Zagrejati rernu na 220 stepeni.
Iseckati pecurke na sitne kockice, a mladi luk na kolutice. Izdinstati pecurke i mladi luk na maslinovom ulju, pa kad omeksaju dodati spanac. Dinstati dok spanac ne omeksa. Ohladiti, iscediti od tecnosti i dodati rendani sir. Izmesati pa ostaviti sa strane.
Izmesati brasno, prasak za pecivo, so i beli biber u ciniji. Dodati maslac pa prstima izmrviti da dobijete mrvice. Umesati mleko i izdinstane pecurke i spanac. Umesiti testo.
Razvaljati testo pa okruglom modlicom seci krugove. Redjati ih na papir u plehu i peci 15-20 minuta ili dok blago ne porumene.

Umesto svezeg koristila sam smrznuti spanac pa mi je, zbog toga, bilo potrebno i malo vise brasna nego sto se navodi u receptu. Isto tako, u originalnom receptu, pise da je dovoljno samo desetak puta premesiti testo ili tek toliko da se formira kugla, meni je trebalo malo vise mesenja jer sam dobila stvarno premekano testo zbog kolicine vode koju je ispustio spanac.


English version:
Mushroom and Spinach Biscuits
(recipe adapted from here)

Ingredients:
about 2 cups fresh spinach, chopped (I used frozen)
2 mushrooms (I used Portabelo, but others would work)
1/2 cup finely-grated Parmesan cheese
1 stalk green onion
1 tbs olive oil
1/3 cup shortening
1-3/4 cups all-purpose flour (I used more)
2-1/2 tsp baking powder
1/4 tsp salt
1/4 tsp ground white pepper
3/4 cup milk

Preparation:
Line baking sheet with parchment paper. Preheat oven to 450 degrees F.
Cut mushrooms into match-stick sized pieces and chop up green onion. Saute mushrooms and onion in olive oil on medium heat. Once mushrooms are cooked, add spinach on top. Fold in spinach and saute until wilted. Allow to cool, then squeeze out excess liquid. Mix in Parmesan cheese. Set aside.
Mix flour, baking powder, salt and white pepper in a bowl. Cut in shortening using pastry cutter until mixture forms fine crumbs. Stir in milk, then stir in cooled mushroom/spinach mixture. Don't stir too much, just until dough will form a ball. Then knead ball lightly on a floured surface (pushing/folding/turning about 10 times total.)
Roll dough out to 3/4-inch thick on a floured surface. Cut into circles using a biscuit cutter. Bake for 15 minutes, until edges turn golden. Transfer biscuits to rack to cool. This made 6 big circle-shaped biscuits.




17 comments:

  1. Da citiram mladju bratanicu "Kako bih ja sad sve to poruckala" :)) Obozavam sve sastojke iz keksica i bas mi se dopadaju.
    Ja nisam u ljubavi sa dinjom, ali joj jednom u par godina dam sansu, tako da te razumem :))

    ReplyDelete
  2. I meni se sviđaju sastojci ovih keksića.
    Moje cure će biti oduševljene kad im spremim ovu zdravu poslasticu.
    Veliki pozdrav.

    ReplyDelete
  3. U nadolazecem valu slatkih keksica, ovi tvoji slani ce bas dobro doci. Zanimljivo izgledaju (like aliens' cookies!)

    ReplyDelete
  4. Nisam ljubitelj špinata, moram priznat, ali možda bi u ovoj kombinaciji mogao proć! Super izgledaju! Pusa!

    ReplyDelete
  5. Ovo izgleda super. Ukus vjerovatno ne zaostaje za izgledom, a nemoj sa predavati u pokusaju da zavolis pecurke...Daj im sansu,

    pozdrav

    Zoran

    ReplyDelete
  6. meni se baš dopadaju ovi keksići, baš sve namirnice su mi po ukusu i vjerujem da bi kod mene prošli jako dobro

    ReplyDelete
  7. Vrlo, vrlo dobra ideja, uvijek mi je manjak slanih zagrizaka, a da je nešto novo.

    ReplyDelete
  8. Odlična ideja za goste.. Baš me zanima kakav okus ima :)

    ReplyDelete
  9. A joj, žao mi je da ne voliš gljive, ali ako ti baš ne idu, slobodno pošalji ove odlične keksiće na moju adresu :))

    ReplyDelete
  10. što dobro izgledaju! Ovo je baš fino i deluje mi ukusnooo,njami. Lepo si ti to smislila;)

    ReplyDelete
  11. ovo je pre-predobro !! probala sam slične keksiće sa koprivom , i ove ću sigurno. Izgledaju fantastično !!

    ReplyDelete
  12. ovo mi se jako,jako svidja! odlicna ideja i nesto sasvim novo za mene, super!

    ReplyDelete
  13. Meni ovi keksi zvuče apsolutno predivno ali ja obožavam gljive. :)
    Inače postoji svega par stvari koje ja nikako ne volim i skroz sam odustala od pokušavanja, ako ne ide, ne ide, tako da razumijem tvoj stav prema gljivama. :)

    ReplyDelete
  14. Na granici primorja i Gorskog kotara nalazi se jedan planinarski doma ,gdje mi obavezno posle naših šetnji zastanemo i jedemo ovakve polpetice.Zaista jako ukusne i fine.

    ReplyDelete
  15. Bas cool draga,super uradjeno..Priznajem nikad probala,ali moracu.

    ReplyDelete
  16. Sjajan recept.Divno izgledaju,a verujem da su isto tako i ukusne.:)

    ReplyDelete