Sunday, November 14, 2010

Supa od pecene sargarepe/Roasted Carrot Soup

Please scroll down for English version

Ovaj put izbor je pao na ovu corbicu!


Potrebno:
1 luk, iseckan na  krupnija rebarca
800 gr sargarepe, ociscene i krupno isecene
maslac
1 lovorov list
1 prepuna kasika meda
2 l supe od povrca ili piletine
200 ml creme fraiche
4 kasike seckanog zacinskog bilja (nana, bosiljak i trstika)
so, biber

Priprema:
Zagrejati rernu na 200 stepeni.
Luk i sargarepu sloziti na pleh, dodati nekoliko kockica maslaca i peci oko 30 min ili dok povrce ne pocne primati braonkastu boju. Pretresti povrce u tiganj, dodati lovorov list, med i supu. Pustiti da prokuva pa kuvati 10 minuta ili dok povrce u potpunosti ne omeksa. Izvaditi lovorov list, pa povrce propasirati stapnim mikserom ili u blenderu. Zaciniti po ukusu.
Creme fraiche izmesati sa zacinskim biljem pa u svaku cinijicu supe rasporediti po kasiku (ja sam ubacila i deo Creme fraiche bez zacinskog bilja na vrh). Servirati toplo!


English version:
Roasted Carrot Soup
(recipe adapted from here)

1 onion, cut into wedges
800gr carrots, peeled and roughly chopped
butter
1 bay leaf
1tbsp runny honey
2l vegetable or chicken stock
200ml creme fraiche
4tsbp chopped herbs (mint, basil and chervil)
salt, pepper

Heat the oven to 200C/gas 6 and put the onions and carrots in a roasting tin which a few knobs of butter? Roast for 30min or until the vegetables are tinged brown. Tip into a pan, add the bay leaf, honey and stock and bring to a simmer. Cook for 10min or until the carrots are very tender, then remove the bay leaf and whizz the lot in a blender until smooth. Season and keep warm.
Mix the creme fraiche and the herbs, season, and serve the soup with a tablespoon of herbed creme fraiche.

12 comments:

  1. Prekrasno izgleda!!!

    Veliki pozdrav.

    ReplyDelete
  2. Slicno ovome nisam nikada pravila...Vjerujem da se pecenjem dobije intenzivniji ukus. Zdrava je sigurno!

    ReplyDelete
  3. Ja spadam u obožavatelje čorbi i ovo mi je fenomenalno. Pravila sam čorbu od šargarepe, ali ideja o pečenju koja sigurno istakne najbolju slast iz šargarepe i med umesto šećera je kako deca kažu vrh. Creme fraiche, da li je to pavlaka kisela ?

    ReplyDelete
  4. Mmm, odlična juhica od mrkve! :) Za Halloween sam na sličan način pravila juhu od pečene bundeve i luka. Pečenje stvarno da još neku dodatnu dimenziju okusu :)

    ReplyDelete
  5. odlična čorbica a i vrlo zdrava :)

    ReplyDelete
  6. cesto pravim krem juhu od mrkve, ali od pecene mrkve nisam nikad probala i zvuci jako zanimljivo! pretpostavljam da pecenje daje neki poseban okus...svakako cu isprobati

    ReplyDelete
  7. Čitam je recept i pročitam neka rebarca, pa pomislim, vidi ti nje, kao supa od mrkve, a tamo ipak neka rebarca! Ali, ima dana kada sve čitamo i shvaćamo drukčije. Odlična juha, takvu još nisam radila, a kako volimo juhe, moram probati.

    ReplyDelete
  8. Nisam probala takvu varijantu, s obzirom na moj stav prema juhama, najvjerojatnije ni neću:)))) ali baš me zanima kakav je okus.

    Na mojem blogu čeka te nagrada:)

    ReplyDelete
  9. Hvala devojke!
    Jelena, to ti je nesto kao kisela pavlaka samo malo gusce i koristi se pretezno za kuvanje.
    http://www.coolinarika.com/recept/moj-google-creme-fraiche - ovo je Majina homemade verzija :)
    Sanela, hvala puno!!!

    ReplyDelete
  10. Juha od mrkve mi je najdraža juha. Nikad je nisam radila od pečene mrkve tako da ću ovaj recept obavezno isprobati.

    ReplyDelete
  11. jako fina juhica ! volim mrkvu a bez juhe mi ne prolazi dan tako da će i ova ubrzo na isprobavanje !

    ReplyDelete