Wednesday, November 17, 2010

Roti Jala

Please scroll down for English version

Nezne i prefinjene rupicaste palacinke sa diskretnim ukusom kokosa. Sarmirale su me svojim izgledom, a odmah zatim osvojile su celu porodicu svojim ukusom.
Roti Jala prevodi se kao mrezasti hleb (”roti”-hleb; ”jala”-mreza) ali po meni, a sudeci po onom sto sam procitala na internetu, i mnogim drugima mnogo bolje mu pristaje naziv mrezaste palacinke jer to zapravo i jeste.
Izgled ribarske mreze postize se specijalnom modlicom koja na dnu ima 5 rupica, ali isto tako moze da posluzi obicna plasticna casa kojoj se na dnu izbusi 5-6 rupica ili cak prazna bocica kecepa, senfa itd. (to sam ja koristila). Neznim pokretima u krug iznad zagrejane tave, kroz rupice, se ispusta deo tecnosti koji formira mrezicu na tiganju. Palacinke je dovoljno zapeci samo s jedne strane, a zatim ih urolati ili smotati u trouglove.
Koliko sam ja iscackala Roti Jala posluzuje se u zacinjenijoj varijanti uz curry ili u slatkoj varijanti uz Serawu (mesavinu kokosovog mleka, braon secera i listova pandana-to nisam probala). Mi smo ih degustirali uz pileci curry.


Roti Jala
Potrebno:
2 solje (od 2,5 dl) brasna
2 jaja, lagano umucena
2 solje kokosovog mleka
1 solja vode
1/2 kasicice soli
1/2 kasicice turmeric zacina
ulje za podmazivanje tiganja


Priprema:
Zicom izmesati kokosovo mleko, jaja, vodu, so i turmeric.
Prosejati brasno pa mu dodati smesu od kokosovog mleka i jaja. Mesati dok ne se sve fino ne poveze. Procediti dobijenu smesu kroz cediljku.
Blago podmazati tiganj, dobro ga zagrejati na srednjoj temperaturi pa modlom, izbusenom casom ili praznom bocicom kecapa oblikovati mrezicu na tiganju.
Prziti dok se ne zapece, istresti na tanjir i odmah smotati zeljeni oblik.
Ukoliko se smesa zgusne u toku przenja dodajte malo vode.

Ako nemate modlu, ostaju vam ove dve alternative:
*Palacinke uz pomoc case*

Izbusite dno case na pet mesta, cetiri okolo i jednu na sredini. Sipajte male kolicine testa u casu i nad tiganjem, kruznim pokretima, oblikujte mrezicu.

*Palacinke uz pomoc prazne boce kecapa, senfa i sl.*

Procedite smesu za palacinke u bocu pa u zagrejanom tiganju oblikujte krug po ivicama. Zatim, ne prekidajuci nit, napravite jos dva tri kruga prema sredini tiganja. Nakon toga povucite jos dva, tri puta gore-dole i levo-desno kako bi pospajali niti mrezice.

Ove palacinke mozete prziti i na uobicajen nacin. Umesto kokosovog mleka mozete koristiti istu kolicinu kravljeg mleka.
Moj savet je da palacinke preklopite odmah u tiganju jer su niti veoma tanke i lako pucaju!
 

Malezijski pileci kari
Potrebno:
1 pileca prsa, dovojena od kosti i mkozice i isecena na kockice
3 kasike curry paste ili curry zacin kao zamena
¾ solje (od 2,5 dl) vode
1 kasika kokosovog mleka
1 shallot luk ili jedan manji luk sitno iseckan
1 kasika ulja

Priprema:
Zagrejati ulje pa izdinstati luk. Dodati curry pastu, kratko promesati pa dodati meso. Promesati brzim pokretima da se meso uvalja u pastu. Dodati vodu pa ostaviti da provri. Zatim smanjiti vatru i krckati curry oko 10-15 minuta. Na kraju dodati kokosovo mleko i odmah servirati.


English version:
Roti Jala
(recipe adapted from here)

2 cups all-purpose flour
2 eggs, lightly beaten
2 cups coconut milk
1 cup water
1/2 tsp salt
1/2 tsp turmeric powder
cooking oil to grease pan

1. Whisk coconut milk, eggs, water, salt and turmeric powder.
2. Sift all-purpose flour into a mixing bowl.
3. Stir in coconut-egg mixture gradually and mix until a thin “crepe-like batter” is achieved.
4. Strain the batter through a fine sieve.
5. On med-low heat, grease and heat a griddle or a medium sized non-stick pan.
6. Put a ladleful of better into a roti jala mould/cup and in a circular motion, form a thin lacy pattern in the pan [about 8 inch in diameter].
7. Cook until set, turn over onto a plate. [There is no need to cook the other side].
8. Fold each crepe into quarters, staking them up as you go.
9. As you make the crepes, grease the pan. [Add a little water to the batter if it becomes too thick]

Malaysian Curry Chicken
(recipe adpted from here)

Ingredients:
1 boneless/skinless chicken breast meat (cut into small cubes)
3 tablespoons Instant Meat Curry Paste
3/4 cup water
1 tablespoon coconut milk
1 shallot (diced) 1 tablespoon oil
 
Method:
Heat up a small pot and add in the oil.
Saute the diced shallots until light brown.
Add in the curry paste.
When it smells aromatic, add in the chicken meat and do a few quick stirs.
Add in the water and let it boil.
Lower the heat and simmer the curry for about 10-15 minutes.
Add in the coconut milk and serve hot.

27 comments:

  1. Prekrasno izgledaju!!!
    I sad da ja idem na spavanje, ajmee što mi radiš?:)))
    Pusa.

    ReplyDelete
  2. Fantasticna recept, mada moram priznati da nisam jela nesto ovako. fotke su isto predivne kao i prezentacija..

    ReplyDelete
  3. Mislim da sam ovo videla na Travelu i oduševila se. Mogu misliti kako ih klinci vole. Bušna čaša od jogurta i voila!

    ReplyDelete
  4. Ovo mora da je fino i kada radim curry baš ću probati napraviti i ove tvoje šupljikave "palačinke". jedino me muči kokosovo mlijeko jer toga ovdje nema za kupiti. pretpostavljam da može i kravlje (jako obrano), ali onda opet nema okus po kokosu. Imaš li prijedlog?

    ReplyDelete
  5. ne znam što mi je bolje, curry ili palačinkice.. sjajno

    ReplyDelete
  6. Ovo je bas po mom ukusu;) Divota jedna! Bravo, palačinke izgledaju superrrrr;)

    ReplyDelete
  7. Stvarno interesantno, makar nisam baš skužila potpuno kako napraviš te rupice!?..inače palačinke svi u kući obožavamo, tako ne sumnjam da nam i ove nebi bile super..
    Κάθαρσις - kokosovo mlijeko možeš kupiti u bilo kojem većem dućanu, Billi ili Mercatoru, Tommy-u..na polici gdje obično stoje i drugi slični japanski ili meksički sastojci..Mlijeko je u konzervi (proizvodi ga Blue Dragon ili tako nešto)..a mislim da ih ima i u Bio i bio dućanima...

    ReplyDelete
  8. Da vidimo jesam li ja to dobro skužila. Znači smjesu bi nasula u praznu bocu od kečapa i onda istiskivala po tavi u tankom mlazu formirajući oblik koji želim? Jel tako?
    Jako mi se sviđa recept, ja obožavam kuhinje dalekog istoka, posebno indijsku i često spremam neke njihove delicije. Ove palačinke nisam isprobala i to ću vrlo brzo promijeniti. Prekrasno mi sve izgleda. :)

    ReplyDelete
  9. Andrea, bas tako!!! Evo, izmenila sam malo post i pokusala (sto bolje sam mogla) da prenesem kako sam ih ja pravila. Po mom iskustvu, najvaznije je da su niti, na neki nacin spojene, da ne bi doslo do pucanja.
    Nado, evo izbusila sam i jednu casu :))) Casa je, ustvari, kopija modle... nisam radila sa casom jer mi je delovalo jednostavnije sa bocicom ali sam videla da mnogi koriste i ovu varijantu i dobiju sjajan rezultat :)
    Κάθαρσις, Monika je objavila recept za homemade mleko od kokosa... njena verzija mi deluje bas jednostavno i treba ti samo kokosovo brasno i voda :)
    http://www.coolinarika.com/recept/sladoled-od-kokosa - vec sam kontala da i sama probam jer mi stvarno deluje neopisivo jednostavno, a mnogo ljudi muce muku sa kupovinom mleka od kokosa!
    Devojke, drago mi je da vam se svidjaju cinkice :)))

    ReplyDelete
  10. Te rupičaste ja već dugo gledam po netu, ali nikako napraviti. Super su ti ispale, sad imam i bliže recept! :)

    ReplyDelete
  11. Curry s kokosovim mlijekom cesto radim (onaj s ananasom) ali prvi put cujem za ove palacinkice i potpuno sam odusevljena! Sastojci su bas po mom ukusu, a ova casica za izradu je famozna. Hvala ti

    ReplyDelete
  12. savršeno !! ne znam da li mi se više sviđa curry ili ove tako originalne palačinke kao i njihov način izrade . Palačinke ću ovakve napraviti prvom prilikom a nadam se ubrzo isprobati i curry.

    ReplyDelete
  13. I meni su sarmantne ove palacinke. Super ti je ideja sa praznom bocom od kecapa. Mislim da se toga nikada ne bih sjetila :-)

    ReplyDelete
  14. ne mogu vjerovati kako je ovo lagano, a ujedno vrlo dekorativno
    s kokosovim mlijekom nisam isprobala i baš me interesira kakvog su okusa
    ovaj recept je pravo zanimljiv i bilježim ga u svoje recepte koje svakako želim isprobati

    ReplyDelete
  15. I will be sure to read more of this useful magnificent info

    ReplyDelete
  16. Entertaining article. I support you. Keep on writing dude, Thankyou!

    ReplyDelete
  17. Hey there! Great information here on this post. Continue

    ReplyDelete
  18. Thankyou for publishing a wonderful stories. It just great! Thanks

    ReplyDelete
  19. Extremely helpful info. I love this article of yours. best of luck.

    ReplyDelete
  20. Good article Very thank ful Cheers! Excellent writing goodjob

    ReplyDelete
  21. This website is very useful and beautiful. thank you.

    ReplyDelete
  22. thanks for sharing this type of useful article to read, keep it up!

    ReplyDelete
  23. Also check my website Your article is very helpful and very Good

    ReplyDelete
  24. Thank you for some other informative blog.

    ReplyDelete
  25. Great Post! I look forward to seeing more from you in the future.

    ReplyDelete
  26. This is really helpful post and very informative there is no doubt about it.

    ReplyDelete