Friday, June 11, 2010

Crni hleb bez crnog brasna


Odlican hleb... divne, diskretne arome!!! Hleb se mesi sa rogacevim brasnom pa ako ste srecnik koji moze da ga nabavi toplo ga preporucavam :)
Meni je stigla posiljka sa rogacevim brasnom iz Argentine pa sam imala priliku uzivati u ovom posebnom hlebicu... hvala Goco :)))

Potrebno:
25 gr kvasca (pola kockice)
1 kasicica brasna
1 kasicica secera
50 ml tople vode
500 gr brasna
3 kasike rogacevog brasna
3 kasike przenih psenicnih klica
3 kasike mekinja (sitnijih)
1/2 kasike soli
3 kasike semenki lana
1 kasicica meda
1 kasicica jecmenog ekstrakta
200 ml vruce vode
3 kasike slatke pavlake


Priprema:
Semenke lana sipati u cinijicu pa preliti sa 200 ml vruce vode (ne kljucale), dodati med, jecmeni slad i slatku pavlaku. Ostaviti sa strane dok tecnost ne bude mlaka.
Natopiti kvasac sa kasicicom secera i brasna u 50 ml vode pa i njega ostaviti sa strane, da se aktivira.
U medjuvremenu, u vecoj posudi, pomesati brasno, rogacevo brasno, sol, psenicne klice i mekinje pa dodati prohladjenu smesu sa semenkama lana i narastao kvasac. Zamesiti testo pa ostaviti sa strane da naraste. Po potrebi, prilikom mesenja, dodati malo vode ili brasna da dobijete glatku smesu.
Nadoslo testo premesiti, oblikovati jedan veci ili dva manja hlebica pa ih ostaviti da ponovo nadolaze. Kad veknice narastu zaseci ih ostrim nozem na par mesta pa peci oko 40 minuta na 180 stepeni.

U hleb se dodaju i 3 kasike semenki chia koje ja nisam mogla da nabavim, ali ako ste u mogucnosti ubacite i njih. Takodje, ako nemate jecmenog ekstrakta dodajte malo vise meda.
Kombinovala sam ovaj hleb sa testom za obican hleb i evo kako je to izgledalo...




7 comments:

  1. Veoma mi se dopada, a naročito u ovoj dvobojnoj varijanti :-)

    ReplyDelete
  2. Hleb je ekstra, samo sto je meni problem pronaci rogacevo brasno... ovde rogaca nema ni u kom obliku :(

    ReplyDelete
  3. To je stvarno šteta. Ja kada sam vidjela ovaj tvoj kruh prvo mi je palo na pamet da dio sa kakaom za pandu mogu zamijeniti rogačevim brašnom jer me jako zanima okus. Ideja mi je odlična, baš ti hvala.

    ReplyDelete
  4. Ideja ti je i vise nego odlicna... Moracu videti sa mamom da mi pronadje i ponese brasna kad bude dolazila :)))
    Pozdrav

    ReplyDelete
  5. Svidja mi se novo "odelo" bloga... a hlebove ovog tipa obozavam tako da ako uspem nabaviti sve sto treba sigurno probam... A o ovim spiralnim varijantama sta da ti kazem... savrsene su mi i tako dekorativne... Sve u svemu jako volim zaviriti ovde jer me stalno saceka nesto jako lepo i fino :)

    ReplyDelete
  6. Hvala draga :)))
    I mene bas zanima ima li na nasim terenima rogacevog brasna?! Ako pronadjes, javi :)))

    ReplyDelete
  7. Savršen kruh ! Za mene posebno, gdje je rogač tu sam ja :)), bilježim ga za čim skorije isprobavanje !

    ReplyDelete