Monday, June 14, 2010

Krempita


Ovo je jedna od retkih krempita koja se i meni svidela. Inace, nisam ljubitelj domacih krempita... nekako su mi teske i nimalo nalik poslasticarskim krempitama koje sam, moram priznati, obozavala. Za razliku od mene, moj dragi je lud za krempitama u svim varijantama pa je cesto pripremam.
Ovaj put, slozili smo se oboje, pronasli smo idealnu krempitu... misljenje su podelili i nasi prijatelji koji su svratili na kaficu :)))


Potrebno:
300 - 400 gr lisnatog testa
1,5 l mleka sa manjim procentom masnoce
10 zumanaca
450 gr secera
50 gr zelatina
2 dl vode
4,5 dl slatke pavlake


Priprema:
Istanjiti lisnati testo oklagijom u dve tanke korice. Prebaciti jednu koru na poledjinu pleha velicine 35x20 (ili slicne velicine), izbockati viljuskom na par mesta pa staviti u rernu zagrejanu na 200 stepeni i peci oko 10-ak minuta (pleh nije potrebno podmazivati). Pecenu koru skinuti s pleha i ostaviti sa strane. isto uraditi i sa drugom polovinom testa.
Zelatin preliti sa 2 dl hladne vode i ostaviti da nabubri.
U cinijici izmesati zumanca sa secerom pa razrediti sa malo mleka (od 1,5 l mleka). Ostatak mleka staviti na vatru da prokuva. U provrelo mleko sipati zumanca sa secerom i kuvati dok smesa zumanaca i mleka ponovo ne prokuva. Kad provri kratko promesati na vatri pa skloniti sa strane.
U vrelu smesu dodati nabubreli zelatin i dobro izmesati da se zelatin u potpunosti istopi. Ostaviti da se smesa malo prohladi pa prebaciti u frizider da ubrzate hladjenje (moze i na sobnoj temperaturi ali vam treba ceo dan da se stegne dok se u frizideru stegne za 4-5 sati). Promesati na svakih 20-30 minuta. U pocetku je smesa potpuno tecna, ali vremenom je sve gusca i gusca. Ohladjena smesa treba u potpunosti da se stegne i postigne gustinu pudinga.
Kada se smesa zumanaca, mleka i zelatina stegnula izmiksati slatku pavlaku u cvrst slag (ja koristim nezasladjenu slatku pavlaku). Zatim izmiksati i smesu od zumanaca pa dodati slag i jos jednom, sve zajedno, dobro izmiksati da se smese povezu.
Na dno pleha staviti jednu pecenu koricu od lisnatog testa pa istresti dobijenu smesu. Drugu koricu iseci na kvadratice zeljene velicine pa poslagati po vrhu krempite i premestiti u frizider da se dobro ohladi. Pred sluzenje posuti krempitu secerom u prahu, iseci na kocke i uzivati u ukusu :)))




11 comments:

  1. Ovo zvuči veoma zanimljivo i u iskušenju sam da probam. Moram da prepišem recept. :)

    ReplyDelete
  2. Uh i ja obožavam poslastičarske krempite, tako da nemam ni namjeru da ih pravim kuci :)

    Ne znam kako idu varijante za ovaj kolac, ali mi se cini da u onim pravim u poslasticarama, nema zelatina!? Mislim da koriste gustin za zgusnjavanje krema...

    Krempite ti izgledaju super, posebno ova kora koja se podigla i rasprsila taman toliko koliko treba! :)

    ReplyDelete
  3. Izgleda prelepo i rado bih probala, mada nisam neki majstor kad su u pitanju krempite. Možda se i odvažim, ko zna? :)

    ReplyDelete
  4. maxivida, javi utiske ako probas :)
    Nela, nemam pojma sta dodaju oni po poslasticarnicama (a tako bi volela znati), ali meni ni jedna domaca krempita nije tako dobra kao one kupovne... menjala sam recepata i recepata i jos uvek isprobam skoro svaki na koji naletim u potrazi za najboljim. Za sada ova definitivno vodi :)))
    Nale, u akciju :))) Mislim da je samo do recepta da li ce krempita uspeti ili ne. Mene su mucili somuni... pravila sam ih milion puta i nikako da ispadnu kao kod drugih devojaka. Onda sam u jednom receptu naletela na podatak da treba da se peku blize gornjem grejacu kako bi se naduvali i to je bilo to... uvek je samo neka sitnica u pitanju :)))
    I devojke, veliko hvala :)))

    ReplyDelete
  5. A i prekrasno izgledaju kremasto a opet tako meke.

    ReplyDelete
  6. Super su ti ispale...ja ih nisam nikad pravila,ali cu morati..izgledaju izazovno!

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Mihaela, probala ja ovu tvoju krempitu (znaš da jako volim taj kolač) i mogu ti reći bravo za recept, krempita je fantastična! Sve utiske i pričicu oko priče :) možeš pročitati ovdje
    http://bite-my-cake.blogspot.com/2011/03/mihaelina-krempita-mihaelas-vanilla.html

    ReplyDelete
  9. Odličan recept! Jučer ih napravio po prvi put u životu i ispale su odlično :-)
    Hvala:-)

    ReplyDelete
  10. napravila sam kolac po ovom receptu, doslovno, i nisam zadovoljna ni ukusom, a ni izgledom.. Ovo je preskup recept za krempitu!

    ReplyDelete